Vyhledat

10.000 kroků ke zdraví?! Marketingový mýtus

Dnes mám splněno. Udělala/udělal jsem 10000 kroků. Jsem v klidu.

Můžu jít s čistým svědomím spát? Já ne. Je sobota večer, na hodinkách 8335 kroků. Mám za sebou 8 hodin školení, jela jsem tam autem, došla jsem jen asi 100m na jídlo do restaurace, pohybovala jsem se v místnost i na dvou metrech čtverečních a domů jsem dorazila naprosto vycuclá. Normálně by stačilo ujít 1700 kroků a bylo by to. A podle hodinek bylo bylo GOOD. Jenže.....


10.000 kroků byl na počátku skutečně marketingový tah související s organizací olympijských her a podporu prodeje krokoměru. Japonci to dobře vymysleli už v roce 1964. Pak dokonce vznikli i nějaké studie. Nepodstatné :-)

I přes tuto dezinformaci je chůze stále nejlepší doporučovanou pohybovou aktivitou. Počet kroků není rozhodující, to co je v tomto případě pro vaše zdraví nejlepší volbou je čas a pozornost jí věnovaná.

Chůze je nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Ano, často ji doporučuji. Zároveň však upozorňuji na skutečnost, že chodit už dávno většina z nás neumí.

Obuv nás odpojila od jinak velmi vnímavých chodidel. Chybí nám schopnost vnímat došlap. Neumíme chodidla KLÁST měkce a kontrolovaně. Jsme příliš líní na to nohu reálně zvednout a nohy taháme, prudce předkopáváme, došlapujeme tvrdě na paty, přitahujeme prsty. Prostě chodíme (když už) a vlastně ani pořádně nevíme jak a kudy.


Připojení nebo odpojení?

Připojení! Téměř všude a stále. Bohužel on-line. Telefon, chytré hodinky, krokoměry, appky nebo naprosto moderní a šílený biohacking. Více, rychleji, v kratším čase a ať je toho hodně. STRESSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!

Naprosto však odpojení od sebe, těla, mysli, okolí. Chodíme, protože máme chodit, nechodíme, že chceme chodit. Dávno nemáme zdravé nohy a funkční. A tolik toho umí! Třeba nahradit chápavou schopnost ruky, když na to přijde.


Co je tedy vhodné, aby zdravé tělo bylo?

Důležité je denně jít nebo se jinak pohybovat (nemyslím teď kolmo, rozuměj na kole, tam totiž zase sedíš, nebo vozem), optimální je:

- min. 45-60 minut V KUSE! (i 2x30 je super, min. 3x týdně)

- choďte vždy, když můžete

- ideálně venku a měkkém terénu (vitamín D pro vaše zdravé kosti čerpáte i když je pod mrakem)

- nemáte možnost? Pak se naučte chodit, zkraťte krok a vnímejte měkkost došlapu, jde to i na tvrdém, ale vyhledávejte příležitosti jít do měkkého

- 1-2x týdně kombinujte s vyšší kardio zátěží (dovoluje-li vám to zdravotní stav)

- denně se věnujte držení těla ... někdy stačí jen pozornost a dějí se divy

- navštivte např. lekce zdravé tělo síla středu nebo některý z našich workshopů Z

- věnujte se sobě, cestě kudy vlastně chodíte, jak vám je, jak se dostávají vaše chodidla do kontaktu se zemí

- a hlavně MĚJTE RADOST


P.S.

Převedeno na čísla, pro případ, že se vám hodinky hodí k "outfitu" a něco stály, za výše uvedený čas urazíte něco mezi 3,500 - 5.000 kroky. To je minimum, které dává smysl. Obzvlášť, chcete-li třeba i hubnout. Občas se můžete podívat kolik je hodin. Užívejte!


55 zobrazení

NAPIŠTE NÁM

SLEDUJTE NÁS

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

©2020 by POHNI S LETY. Vytvořeno s pomocí Wix.com

0

MŮJ KOŠÍK